poniedziałek, 2 maja 2011

Polacy szukają nowych sposobów na rzucenie palenia.


Komisja Europejska, która zmonitorowała wśród europejskich krajów zainteresowanie akcją "HELP - Dla życia bez tytoniu". Jak się okazało kampania cieszy się bardzo dużym poparciem wśród Polaków, którzy szukają nowych sposobów na to, aby móc rzucić palenie i słuchają nowych porad. Wyniki badania przez Komisję Europejską wskazują na to, że Polska znajduje się na szczycie rankingu.

Kampania, o której wspomniano wyżej (Help dla życia bez tytoniu) rozpoczęła się w 2009 roku 31 maja. , a już ponad 1,4 miliona Europejczyków odwiedziło stronę internetową, na której zebrano 400 wskazówek jak poradzić sobie z tytoniowym problemem.
Na nagraniach video 150 osób przedstawiło własne porady, w jaki sposób wyzwolić się z nałogu. Na początku listy jest Polska z ponad 9 milionami odsłon, w pierwszej piątce znalazły się również: Włochy (7,7 mln odwiedzin), Niemcy (7,5 mln odsłon) Francja (3,4 mln odwiedzin), Rumunia (3,2 mln odwiedzin), Grecja (2,7 mln odwiedzin).

Tematem przewodnim Kampanii jest hasło „Jaka jest Twoja wskazówka?”- czyli w jaki sposób rzucić palenie, jak nie zacząć palić i jak poradzić sobie z problemem biernego palenia. Kampania HELP znana jest ze swojej innowacyjności i interaktywności. Przez cały czerwiec 14 stacji telewizyjnych emitowało zabawne spoty prezentujące nietypowe wskazówki, jak walczyć z paleniem. Chłopak palący w plastikowej bańce, nastolatka całująca swojego chłopaka, kiedy częstowano ją papierosem i intrygująca dziewczyna z małpką na ramieniu – Ci bohaterowie rozbawili wielu telewidzów. Ich absurdalne rady śmieszyły i zachęcały do odwiedzenia strony, na której można również włączyć się do akcji dodając własne porady.

Niektóre przykłady porad nagranych przez gości HELP w całej Europie:
1. "Za każdym razem, kiedy chcesz, zapalić, musisz sobie powiedzieć," za 5 minut ", jeśli jesteś w stanie wytrzymać ten czas to będziesz w stanie wytrzymać bez papierosa ile czasu zechcesz"
2. "Rzeczą, która skłoniła mnie do rzucenia palenia było poznanie działania płuc. Zdałem sobie sprawę, jak bardzo są mi one potrzebne i zacząłem je doceniać! Nasze ciała są bardzo inteligentne, więc przestańmy ich nadużywać. Dowiedz się jak palenie szkodzi Ci w perspektywie. Brzmi to głupio, ale rzeczywiście działa! "
3. "Jak rzucić palenie? Zrobić stałe zlecenie zapłaty z naszego rachunku na inny rachunek bankowy na kwotę ceny papierosów. Mnie obserwowanie, jak dużo pieniędzy wydałbym na papierosy, a które tak naprawdę zaoszczędziłem motywuje. "
4. "Paliłem przez dziesięć lat, teraz nie palę już półtora roku. Wydawałem na papierosy 50 euro tygodniowo. Wkładałem pieniądze do słoika co tydzień. Każdego dnia patrzę na zebrane pieniądze, które powstrzymują mnie od kupowania papierosów. Do tej pory odłożyłem ponad 3500 €.”

HELP – dla życia bez tytoniu
Kampania “HELP – dla życia bez tytoniu”, organizowana przez Komisję Europejską ma na celu przekonać ludzi w 27 europejskich państwach członkowskich, aby nie rozpoczynali palenia albo je rzucili oraz informować o zagrożeniach wynikających z biernego palenia.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie http://www.fit.pl/www.help-eu.com

1 komentarz:

  1. Ja także nie tak dawno rzucałam palenie. Mi bardzo pomogły tabletki Nicorette, dzięki którym stopniowo ograniczałam papierosy i nie czułam potrzeby zapalenia. Poza tym, silna wola ma tu ogromne znacznie, dlatego warto jest się zmotywować i nie poddawać.

    OdpowiedzUsuń